2/11 2006
Idag besökte jag en stiftelse som hjälper barn med cancer. Vi har gjort en kampanj med en detaljhandelskedja där en del av det som säljs av våra produkter går till stiftelsen. Vi kör TV-reklam, posters, radio och hela baletten.
I Venezuela är det en del av företagens sociala ansvar att stötta de svaga och utsatta eftersom samhällsstrukturen inte klarar att täcka alla behov. Detta var dock första gången någonsin som Elux gjorde något liknande i Venezuela!
Därefter åkte jag och min andra kategorichef, Marianela, till en butik i samma detaljhandel för att träna butikspersonalen i produktkunskap. Och det var verkligen produktkunskap, inte direkt färdigheter. Och det var definitivt bara VAD. Inte så mycket VARFÖR och HUR... Det finns en hel del att förbättra i strukturen och innehållet vilket såklart är kul.
Nu ska vi på restaurang för en avskedsmiddag av förre ekonomichefen. Jag har tagit med Marabou Apelsinkrokant, alla jag har kvar, för att jag inte ska äta upp dem själv...
____________________________________________________________________
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment